Recenzie-Scrisoare către tata – Franz Kafka

Cartea de astăzi face parte dintr-o sperie autobiografică,scrisă de același autor Franz Kafka, pe lângă titlul de astăzi, Scrisoare către tata, dorim să mai amintim și lucrări precum: Jurnalul sau 1910-1923 și volumele acestuia de corespondență.

Cartea s-a făcut remarcată în istoria literaturi prin puterea emoțională pe care o eliberează în fata cititorului. Scrisă într-un stil unic, această operă literară își datorează existența relelor tratamente la care a fost supus autorul de către tatăl său. Scrisoarea de față nu este nimic altceva decât o confesiune față de tatăl sau. O confesiune a unui om ce nu a avut puterea de a-i spune tatălui său ceea ce simte. Un tata care și-a tratat copilul în moduri foarte dure, provocând emoții ce au refulat, culmea, într-o operă literară de excepție. Nu putem spune că scrisoarea este un cadou pentru tatăl autorului, dar în mod sigur este un lucru unic ce se adresează doar acestuia.

Scrisa din dorințe și trăiri personale, cartea intra adânc în sufletul cititorului, oferind acestuia o paleta întreagă de emoții: admirație, furie, respect, mila…

Fiind o carte de mici dimensiuni, acesta poate fi o lectură ușoară și captivantă, dar și un stimulent excelent pentru cineva ce vrea să își testeze răbdarea emoțională. Acestea fiind spuse, va invităm să descoperiți o carte se va comporta cu voi, dragi cititori, la fel de bine ca un psiholog, deoarece va fi prima data când este posibil să găsiți pe cineva care să împărtășească același sentimente ca dumneavoastră, chiar dacă nu pe același plan al vieții!

Franz Kafka (1883-1924), a fost un scriitor german, evreu originar din Praga. Operele sale literare își pun amprenta asupra prozei moderne, exercitând o mare influența în perioada postbelică.

Stilul literar face deseori trimiteri la viziuni halucinante, grotești, viziuni caracteristice expresionismului și suprarealismului. Autorul moare la data de 3 iunie 1924, răpus de o tuberculoză contactata în anul 1917.

Recenzie Ferma Animalelor – George Orwell

martie 3, 2023

Recenzie Unfu*k Yourself. Elibereaza-ti mintea si traieste-ti viata – Gary John Bishop